there are no translations available
there are no translations available
there are no translations available
there are no translations available
there are no translations available

Mi is ez az egész?

TÁNC

2018 októberében, Diósdon indult új tánccsoportunknak (DiósdMini), nagyszerű és barátságos otthont adott a Paulus Közösségi ház, ahová sok szeretettel várunk minden táncolni vágyó, óvodás fiút és lányt! DiósdMini csoportunk, a TerMini diósdi tagozataként jött létre. A TerMini Gyermek és Ifjúsági Tánc / Színház Műhely, Budapesten a MU Színházban jelenleg közel száz gyereknek biztosít folyamatos tanulási, szabadidős és fellépési lehetőséget egész évben. Programjaink, háromtól tizennyolc éves korig minden korosztályú gyermeknek tánc- valamint dráma, színész és színházi képzést, ezáltal tartalmas délutáni elfoglaltságot nyújtanak, továbbá munkabemutatókban és táncszínházi előadásokban való részvételt kínálnak.

BEMUTATÓK, ELŐADÁSOK, SZÍNPADI MEGJELENÉSEK

TerMini Táncestek

Ezen estek keretén belül minden gyermek számára biztosítjuk, hogy egy évben legalább kétszer színpadon mutathassa meg azokat a kis koreográfiákat, melyeket a rendes órák keretein belül sajátított el. Ezeket a bemutatókat a MU Színház színpadán, előadásszerűen rendezzük meg. TerMini Önálló Táncestek Kis-Haladó, Közép-Haladó, valamint Haladó csoportjainkba járó gyerekeknek további lehetőségük van arra, hogy önálló, számukra létrehozott táncszínházi produkciókban vegyenek részt. Ennek feltétele a fellépő csoport óráinak rendszeres látogatása, mely órákon hozzuk létre új TerMini Önálló Táncest-jeinket. A fellépő csoport önkéntes alapon szerveződik, és feladata önálló táncszínházi produkciók létrehozása. Ezekben a produkciókban fontosabb helyet kap a koreográfiák, jelenetek magasabb szintű kivitelezése, az erős előadói mód megléte, egyszóval nagyobb téttel bír a szakmai színvonal megjelenítése. Ebben a csoportban is a legfontosabb cél, hogy a fellépő gyerekeknek örömöt és szórakozást jelentsenek a próbák és a fellépések, de emellett az is lényeges, hogy ezek a gyerekek közös érdek mentén alkotják ezt a közösséget, és ez az érdek nem más, mint színvonalas előadások létrehozása. Így, a fellépő csoportba járó gyerekeknek az előadói ambíciói kaphatnak nagyobb kibontakoztatási teret.

Kik vagyunk?

  • Hoffmann Adrienn (koreográfus, táncművész) – vezető táncoktató
  • Barabás Anita (táncművész) – táncoktató
  • Fekete Ágnes (drámapedagógus) – vezető színészképzés oktató
  • Gyepes Bianka (előadóművész) – színészképzés és táncoktató
  • Hajtó Janka (táncművész) – táncoktató

Művészeti vezető

Fejes Ádám előadóművész, koreográfus, táncpedagógus, a Pécsi Táncművészeti Szakközépiskola elvégzése után a Rotterdami Táncművészeti Főiskola táncművész szakán tanult tovább. Hollandiában a Rotterdamse Dansgroep majd Krisztina de Chatel együttesében táncolt. Hazatérése után diplomát szerez a Színház és Filmművészeti Egyetem rendező - koreográfus szakán. Ezután, a Miskolci Nemzeti Színház balett tagozatának igazgatója, majd a Tálentum Művészeti Iskola Igazgatóhelyettese volt. A MU Terminál Kortárs Táncműhely és a TerMini Gyermek és Ifjúsági Tánc / Színház Műhely alapítója és művészeti vezetője. Saját társulatával létrehozott produkciói meghívást kaptak Hágában, Amsterdamban, Prágában, Zürichben, Párizsban, Koppenhágában, Groningenben, Karlovy Varyban, Kalisban és további helyszíneken rendezett, rangos táncfesztiválokra. Emellett, meghívott alkotóként koreográfiákat készített többek között a Szegedi Kortárs Balett, a Pécsi Balett és az Inversedance társulat számára. A Magyar Táncművészeti Főiskola pedagógus képző karán, a Táncpedagógusok Országos Szervezete által szervezett táncpedagógus képzéseken és a Budapest Kortárstánc Főiskolán volt óraadó tanár. Rendszeres kurzusadóként tanított a Pécsi Művészeti és a Győri Tánc és Képzőművészeti Szakközépiskolákban. Rendszeresen meghívott vendégtanárként tánckurzusokat tartott többek közt az Experidance, Szegedi Kortárs Balett, Pécsi Balett, Közép-Európa Táncszínház, LA. Táncszínház, Madách Színház Tánckara, valamint az Iceland Dance Company részére.

Miért csinálják?

Mert szeretjük a táncot, a színházat, szeretünk gyerekekkel közösen produkciókat létrehozni, szeretünk a gyerekekkel a sikereiken és akár a kudarcaikon is osztozni, és mert szeretnénk ezt az élményt különleges, átlagos, visszahúzódó vagy excentrikus, különc, nagydumás, kíváncsi vagy zárkózott, vagány, esetleg szégyelős vagy ügyetlen, ügyes, tehetséges vagy tehetségtelen, szerepelni vágyó vagy félénk, tapasztalt és tapasztalatlan; szóval minél több gyerekkel megosztani! Ehhez, elengedhetetlenűl fontosnak érezzük, hogy szakmailag felkészült tanárok színvonalas képzést nyújtsanak mind a tánc, mind a színjátszás terén. Célunk, hogy a gyerekek megfelelő ütemben fejlődjenek, optimálisan használják képességeiket, és esetleg újakra is rábukkanjanak munka közben. Továbbá szeretnénk egy olyan, akár művészi, akár személyes értékrendszert közvetíteni feléjük, amely további életük során személyiségük egyik tartópillérévé válhat. Ilyenek gondoljuk a munka, erőbefektetés árán elért sikert és fejlődést; a fegyelmet és a közös munka iránti alázatot; a csapatban létezés és közös alkotás élményét; a tudatot, hogy van egy hely, ahol ő fontos; hogy társai és tanárai elfogadják olyannak, amilyen; vagy akár, hogy a tánc és a prózai színház értő befogadójává váljon. Meggyőződésünk, hogy egy bizonyos kor alatt nincs értelme ügyes és ügyetlen, tehetséges és kevésbé tehetséges gyerekről beszélni. Nem célunk kiszűrni az ügyes és tehetséges gyerekeket, mert nem ez az, ami igazán örömet és érzelmi feltöltődést ad számunkra, és mert az idő előrehaladtával sok esetben az addig tehetségesnek tartott gyerek feladja, és a nála kevésbé tehetségesnek tartott gyerekből pedig profi táncművész, színész, alkotó válik. Ahány gyerek, annyi különböző helyzet, élet és út létezik. Ezért mi inkább arra törekszünk, hogy mindenki a saját képességeinek megfelelő mértékben fejlődhessen, és azt szeretnénk, ha minél több gyerek szeretné meg a színészetet, mint önkifejező formát, a táncot, mint mozgásformát és mint közösségformáló, kreatív létformát élnék meg a velünk és társaikkal töltött időt. Fontosnak tartjuk továbbá a produkciók és a kis bemutatók sikeres bemutatását, de ugyanilyen fontos a gyerekek bevonása a kreatív, alkotói folyamatba. Órarendünk összeállításánal törekszünk programjainkat úgy kialakítani, hogy azok komplett elfoglaltságokat jelentsenek egy-egy gyermek számára, így a nálunk töltött idő alatt tánc, dráma és színházi képzésben is részesülnek, valamint alkotói folyamatokban vesznek részt. Célunk, hogy a gyerekek örömmel, megfelelési kényszer nélkül fejleszthessék magukat több fontos területen és, hogy óráinkon kívül elég idejük maradjon pihenésre, feltöltődésre, szabad játékra és iskolai feladataik elvégzésére. Az órarendben megállapított órák száma fontos abból a szempontból, hogy egy bizonyos csoportba beosztott gyerekekről milyen mértékű és szintű képzésben gondolkodunk. Nagy téttel bír tehát számunkra, hogy a gyerekek megjelenjenek az órákon, ezzel biztosítva egy-egy csoport megfelelő ütemű fejlődését.

Sok szeretettel és folyamatosan várjuk minden olyan gyermek jelentkezését, aki kíváncsi és szívesen kipróbálná egy jó hangulatú, barátságos közegben, hogy milyen is művész-palántának lenni!

mu logo

mu logo

mu logo

mu logo

mu logo